מדריך לקניית רכב יד שנייה - המשך

 

10. ודאו אמינות בסיסית של המוכר.  

לא מפחד לתת לכם את הטלפון בביתו, ואם הוא מזמין אתכם אליו הביתה, אז זה ברור שהוא לא מתכוון לעקוץ ולהיעלם בחסות מספר הטלפון הסלולרי ופגישות בצמתים ובקניונים.

 

11. מה רשום בסעיף "היתרים והגבלות"

כדי לוודא שלא תהיה בעיה עם העברת הבעלות על הרכב. עלולה להיות רשומה שם הגבלה של עיקול, עולה חדש וכו'.

 

12.  יש לשאול מהי צריכת השמן והמים בין טיפול לטיפול.

צריכת מים לא צריכה להיות בכלל, אבל אם מדובר בעד חצי ליטר ל10000 ק"מ, אפשר לחיות עם זה. אפשר גם לחיות עם הוספת ליטר-שניים של שמן ב10000 ק"מ, בהתאם לקילומטראז'. ברכב חדש לא מוסיפים שמן בכלל, ברכב שכבר מתקרב למאה חמישים, מאתיים אלף קילומטר זה כבר קביל שתהיה צריכת שמן כזו.

 

13. יש לשאול מה לא תקין ברכב.

לא קונים רכב עם תקלה משמעותית. תקלה כזו עלולה לכסות על תקלות אחרות, אולי אפילו משמעותיות  יותר מהתקלה הראשונית, וישנם מצבים שבהם מוכרי רכב ייצרו ברכב תקלה על מנת להעלים תקלה אחרת, עוד יותר גדולה.

 

14. יש לשאול את המוכר מהו מספר הרכב.

יש אתרים באינטרנט שבהם ניתן לבדוק בתשלום אם לרכב רשום משכון ברשם המשכונות. אם הבדיקה לא נעשית בבוקר יום עבודה, אז התוצאה שלה תגיע רק ביום העבודה למחרת.

 

בדיקת הרכב פיסית

1. יש לבדוק את הרכב באור יום.

להסתכל עליו מרחוק, לנסות לראות הבדלי צבע בין הדלתות, הפגושים ושאר המרכב.

 

2. צמיגים: מה רמת השחיקה?

חפשו שחיקה לא סימטרית, יובש ותאריך ייצור. במידה ומדובר ברכב עם פחות מ40K ק"מ והצמיגים הם לא המקוריים שהרכב בא איתם, יש בסיס לחשוד שהרכב עבר יותר מהקילומטראז' המוצהר. יש לבדוק את תקינות הגלגל הרזרבי, ולוודא שיש ג'ק ומפתח גלגלים. להרים גלגל-גלגל באויר ולבדוק חופשים. בזמן שבודקים את הצמיגים הקדמיים צריך לסובב אותם מצד לצד ולבדוק שהגומיות של הציריות ומוטות ההגה שלמות, ולא סדוקות. לבדוק שצינורות הבלם הגמישים לא סדוקים. לנענע את הגלגלים בכוח ולוודא שאין חופשים.